Wat heb je nodig voor de kwalificatie Op Kamp

Het volgen van de kamptraining betekent niet dan je dan meteen gekwalificeerd bent. Voor de kwalificatie Op Kamp heb je het volgenden nodig:

• je moet een x aantal overnachtingen meegemaakt hebben met je jeugdleden (zie de kwalificatiekaart voor het aantal, dit verschilt per speltak).
  • je hebt 4 deelkwalificaties nodig van de kwalificatie voor leiding, nml  spelvisie-spelaanbod (M1), leeftijdseigene (M4), programmeren (M6) en presenteren & uitleggen (M9).
  • 3 verplichte deelkwalificaties (Organiseren van een Kamp, Programmeren op Kamp, Veilig & Gezond op Kamp).
  • per speltak een x aantal deelkwalificaties naar keuze (zie kwalificatiekaart, het aantal verschilt per speltak).

Hoe krijg je de kwalificatie Op Kamp

Je hoeft geen kwalificatie leidinggevende te hebben om je kwalificatie Op Kamp te behalen. Als je aan alles voldoet , dan kun je bij de praktijkbegeleider van je eigen groep de kwalificatie aanvragen.

Kamptraining met Hemelvaart

Momenteel wordt er tijdens het Hemelvaartweekend op Ada's Hoeve een kampeertraining gegeven. Niet zomaar een kampeertraining, misschien wel de leukste kampeertraining van Scouting in Nederland! Bij welke speltak je ook leiding geeft of begeleiding bent, er is voor jou een training op maat! Dit alles op het mooiste labelterrein van Nederland, onder eeuwenoude bomen en gelegen tussen de Vecht en de Regge. Alle ingrediënten voor een fantastisch, interessant en leerzaam weekend! Met deze training doorloop je de 3 modules van de verplichte deelkwalificaties en je krijgt een groot aantal keuzemodules. Hiermee heb je na een hemelvaarttraining sowieso voor je kwalificatie voldoende modules gevolgd.

Wij bieden je de mogelijkheid om op een leerzaam en gezellig lang weekend je ervaring en kennis, op het gebied van kamperen met een groep kinderen , uit te breiden. Met een vast groepje volg je de 4 daagse training. Je kookt samen, eet samen, en gaat samen op hike - net zoals de jeugdleden op kamp doen. Tijdens deze kampactiviteiten volg je workshops, leer je nieuwe dingen en heb je ruim de gelegenheid om ervaring uit te wisselen. Zo leer je door te doen, door zelf te ervaren hoe het ook al weer was om als jeugdlid op kamp te gaan. Je leert van elkaar: door je ervaringen te delen, kun je het beste van andere groepen toepassen in jouw eigen Scoutingpraktijk. Je doet nieuwe ideeën op: gekke spelen, gave kamplocaties, maar je kan ook je scoutingtechnieken uitbreiden of meer leren over eten uit de natuur.

Kortom: voor leidinggevenden die de uitdaging aandurven om zich te blijven ontwikkelen is de kamptraining met hemelvaart de ultieme uitdaging!